tisdag, april 12, 2011

By Mom


Idag damp det ner ett litet paket i brevlådan. Det var Jessica från bymom.se som skickat mig några av hennes fina textiltryck. Vilken tjej hon är, den där Jessica! Hon startade sitt företag när hon var mammaledig, eftersom hon var trött på barnkläder med komersiella seriefigurer på. Min hjälte!

Jag var såklart tvungen att provtrycka med en gång. Valde trycket med kavel och visp till t-shirten jag fick med i paketet. Måste säga att jag är väldigt positivt överraskad, räknade inte med att kvalitén skulle bli så bra! Har tidigare testat att skriva ut på transferpapper hemma på skrivaren, men har aldrig blivit nöjd med resultatet. Men det här ser riktigt proffsigt ut! De coola änglavingarna ska jag stryka på ryggen på ett av Eltons vita linnen, och peace-märket ska få smycka en kudde.

Förutom sina fina illustrationer, säljer Jessica ekologiska textilier som passar utmärkt för tryck. Allt från tröjor och bodies till haklappar och mössor. Allt till bra priser, dessutom!

Önskar Jessica stort lycka till med sin verksamhet! Det är så härligt inspirerande med människor som lever ut sina drömmar och vågar satsa på det de tror på.

4 kommentarer:

Skumpa och Spaljé sa...

Ja det är väl härligt när man vågar...

Kram Helena.

Jessica - bymom.se sa...

Men å vad fint du skriver söta du! Att klicka in här va bästa sättet att starta dagen på :-) KRAM!

Johanna sa...

Jättefint, ska hålla henne i tanken fram till dess att jag skaffar egna små... Vi gav bort t-shirtar med egna tryck i julklapp till sambons syskonbarn.. Tyvärr inte riktigt lika fina som dessa! ;)

Seralias Stuga sa...

Hej! Jag är en bloggande mamma från Österbotten i Finland. Med stor beundran har jag följt din blogg en tid, och har nu tilldelat dig en Award. Hoppas du tar emot den! Mvh Seralias Stuga/ Mona