torsdag, april 07, 2011

Elefantlampan i mina drömmar


Redan innan Elton föddes, visste jag att jag någon gång ville han en sån här elefantlampa i barnrummet. Men eftersom priset normalt ligger på ca 700 kr, har förnuftet sagt stopp. "Herre jisses, inte köper man väl en barnlampa för 700 spänn! Är du inte klok!?" har jag hört förnuftet ropa, när jag surfat in på webbshopen där lampan finns. Så det har inte blivit någon elefantlampa. Inte på två år. Inte förrän jag besökte en nyöppnad loppisbutik inne i stan härom veckan. Där stod den nämligen på en hylla. Alldeles ensam. Lite smutsig på snabeln. "Där är den ju, din lampa! Ta den, ta den! Innan någon annan snor den!" hojtade förnuftet. Och det gjorde jag. Kilade raskt iväg till kassan och betalde de 40 kronorna som den tydligen var värd, och skyndade sen ut i bilen innan någon hann komma på att det ju faktiskt var en riktig dyrgrip jag fått med mig.

Jag är helnöjd - jag har äntligen fått min drömlampa.
Elton är helnöjd - såklart, eftersom han är tokig i elefanter.
Ekonomiansvarig är helnöjd - 40 kr mot 700 kr, behöver ingen närmare förklaring.

12 kommentarer:

mamman i det lilla gröna huset. sa...

oj vilket fynd! Bättre kan det ju inte bli. Så perfekt till ett barnrum.

Nanni sa...

Oj va den e söt :) Du gjorde nog ett bra fynd! :)

Soform sa...

Nu blir jag avis! Satt så sent som häromdagen och dregglade över alla dessa söta djurlampor. Men precis som du ryggar jag tillbaka för det hutlösa priset... Vilket kap du gjort! :)

GRANSTAV sa...

Jag bara sitter och gapar... Vilket fynd och vilken tur att det var någon ovettig människa som lämnat den ifrån sig :). Den är så söt!

Jenny sa...

Härligt!
Kram Jenny

Mamma Mima på Landet sa...

Haha... klockrent! =)Vilken sööt!

Det där är min dröm, fast med Junon.
Att jag äntligen hittar en på denna ö, å på loppis, för typ 250:- =)
Men vem vet? =)

Kram!

Helena sa...

Ett riktigt fynd! Gud vad kul, fin är det som bara den.
Ha en riktigt bra dag
Kram
Helena

Anna sa...

Ja, där kan man verkligen prata om fynd! Grattis!

Formelle Design sa...

Wow, vilket fynd du gjorde. Bra jobbat!!

//Johanna

Ojet sa...

tycker om den. mycket. kanske du hittar en till? till mig? ;-)

anja sa...

Hi, hi det är min lampa. Inte ovettig, den var bara inte älskad. Men nu verkar den ha hittat rätt. /anja

Gotlandsliv sa...

Anja! Vad glad jag är att du lät det lilla livet vandra vidare! Jag lovar dig att ta hand om den väl! :)