torsdag, maj 05, 2011

I surrender


Det här med trädgård. Det är ett svårt kapitel tycker jag. Jag älskar att inreda inne. Där har jag mina fyra väggar att hålla mig inom. Ute är det så... stort. Jag kan fastna för bilder på vackra trädgårdar. Gärna med japanska inslag. Mycket grus, sten, bambu, gräs, betong, pil... Rumskänsla är viktigt. Men hur tusan gör man?!

Nu har jag gett upp. Insett att jag inte kommer att klara av vårt trädgårdsprojekt själv. Tagit hjälp av en helt underbart kreativ, duktig och inspirerande tjej. Det här kommer att bli bra. Det kommer ta sin tid. Men bra kommer det att bli.

14 kommentarer:

Styling a`la Anna sa...

Åh så härligt att ta/få hjälp med trädgården!! Har själv väldans svårt att få till trädgården...jag hyr ju dessutom huset, så inget får kosta direkt..Hur gör man då?? Jag kommer att satsa på pil, gratis.snabbväxande..och ganska fint. :-) Jag behöver väggar i min trädgård ju! Sen blir det en ikea hylla som avskiljare till grannen..den är som gratis..99 kr. och den kan jag ju använda till annat när man flyttar..:-) Lycka till med er trädgård, ska bli såå spännande att se sen! ;-)

mamman i det lilla gröna huset. sa...

åh vad bra att få hjälp. Jag har lite samma problem. Inne har jag redan ytan bestämd men ute..hur börjar man, vart börjar man??
Jag brukar oxå fastna för de här bilderna på trädgårdsrum och vet ju nånstanns vad jag vill ha. Men att hitta och skapa rummen själv är inte det lättaste.

Gotlandsliv sa...

Precis, Anna! Väggar! Jag behöver väggar för att komma igång! Och det är just det här med att veta vart man ska börja. När vi väl fått lite fason på trädgården, då tror jag att jag kan fortsätta och på det att bli riktigt bra. Då har jag liksom mina "rum" att inreda i. Lite som inne. :)

Live från radhuset sa...

Vad spännande! Du får visa steg för steg så kanske man kan få lite nya uppslag. Vi har en ynka radhustomt, så allt man vill ha ska komprimeras på minsta möjliga yta. Behöver massor av inspiration. Ha en härlig dag! :-)

Anonym sa...

Hej!
Vi har också lagt om kosten nästan som ni pga sjukdom. Men vi är totala nybörjare och behöver alla tips vi kan få! Så skriv gärna fler inlägg med recept och info om nyttig mat.

/m

Bokcaféet i byn sa...

Hej!
Jag log när jag läste ditt inlägg. Precis så som jag känner. Sitter med en härlig, jätte stor trädgård och visst hittar jag fina reportage att inspireras av både här och där men hur få ihop det?!!! Kul att ni hittat ngn att anlita.
Hälsar Anna

Anna sa...

Hej Caroline!

Roligt att höra av dig! Hoppas du också njuter av vårsolen och att det går bra med gotlandsliv.se

Tack för att du tänkte på mig! Jag hoppas de hör av sig!

Kramen!

grinden på glänt sa...

Härligt inspirerande bild! JAg har också stora planer för vår trädgård. Jag gjorde en skiss på befintligt, ska flyttas och ska göras/köpas nytt. Mycket klarar att ha det på papper än bara i huvudet!! Lycka till med ert projekt!!

Lee sa...

Vilket kul projekt med trädgård! Tror det kommer bli kanon med alla dina idéer! Ser fram emot mera bilder! PUSS

Hedvig och Jag sa...

Ja det är nog smart. Jag skulle nog behöva göra det jag med. Jag vill att min trädgård ska kännas vildvuxen men kontrollerad. Jag vill omges av klängande rosor. Jag åker till plantskolan och köper växter men kommer hem med en pluttig planta som jag i panik trycker ner någonstans i rabatten.

Mamma Mima på Landet sa...

Underbart det låter! =) Sten är ju alltid lika kul att kasta! Konstigt, ellerhur! Ja, imorn tar vi tag i dasset. Slänger ut veden å målar invändigt (ute är redan klart). Sen får vi se vad jag har hemma att " designa" med. Antar att allt e stängt imorn, utom Maxi förstås, haha... Vi måste ses snart!

Kram!

Therese sa...

Samma här. Har en trädgård på 2000 kvadratmeter. På trädgården finns typ ett träd, vet inte hur jag börjar. Annars vilje jag bara säga FIIIIN sida!

Tidsmästarinnan sa...

Hurra, vilken fin blogg jag hittade nu. Fann dig via Allt i Hemmets nya nummer.
hit kommer jag gärna tillbaka!
Kram
Susanne

mamman i det lilla gröna huset. sa...

Jag är in och spanar på bloggen då å då och hoppas det kommer fler inlägg. Du har en så fin blogg och jag älskar att gå in och spana in vad du skrivit. Jag tittar in igen. Hoppas allt är bra med dig och familjen.