onsdag, juli 27, 2011

Strandfynd



Nu, kära vänner, behöver jag er hjälp! För en tid sen hittade jag dessa fina gamla lammgrindar på stranden. Där hade de legat en bra stund, alldeles övergivna, halvt nergrävda i sanden och charmigt patinerade av saltvattnet. Tre stycken godbitar lyckades jag få med mig hem. En större, riktigt rostig sak, och två lite mindre, den ena svart och den andra ganska rostig. Men vad ska jag göra med dem? Hade jag inte redan haft en så fin sänggavel, hade jag lackat den stora, rostiga grinden med genomskinligt matt spraylack och ställt vid huvudändan av sängen. Har också en idé om att placera en i trädgården för skira rosor att klättra i. Vad skulle du göra med dem?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, finfina grejor! Jag hade använt den översta som "klädbetjänt". Den ser ut att vara i perfekt storlek för det. Kram Cia

Vikeskärs hem och vardag sa...

Fin blogg och ett fint hem som ger mycket inspiration. Hit kommer jag igen :)
Mvh Annika

Skumpa och Spaljé sa...

Så läckra, bara stående mot en vägg...Vacker till spaljé som du hade tänkt, jag har en sänggavel där humle klättrar på. Man kanske kan hänga den i taket hänga saker på...
Visa gärna bilder på hur det blir...

Kram Helena.

Anonym sa...

Jag tänker också klädbetjänt... fiffigat att hänga scarves och smycken på! Fast då kanske det fins döljs? Fantastiska fynd!

Minna sa...

Hej, jag är så avundsjuk på alla er bloggare som gör så fina fynd, är inte lika lätt i storstan :(
Jag skulle göra som du själv va inne på, ställ den mot husväggen men jag skulle nog ta någon grön klätterväxt, älskar kombinationen av det gröna och det rostfärgade.
lycka till