lördag, juli 02, 2011

Växthuset




Vårt växthus är nog min absoluta favoritplats här hemma just nu. Jag älskar det! Speciellt på kvällarna, när det är svalt och skönt och blommorna på citronträdet doftar som allra mest. Då mumsar jag i mig ett egenodlat fikon och låtsas att jag är i Grekland. På verandan till den där underbara bungalown som vi hyrde, med en dignande citron- och fikonlund i trädgården och med utsikt över vidsträckta olivfält.

Bordet består av en rustik skiva från våra vänner på Lövsjö Loghouse, samt bockar från IKEA. De vackra gamla stolarna kommer även dem från djupaste Småland, och har precis den där slitna industrikänslan jag älskar. Har lite funderingar på att måla träytorna, men har inte riktigt bestämt mig för i vilken färg. Skåpet, den vita stolen och planteringsbordet är alla auktionsfynd.

7 kommentarer:

millandante sa...

Wow så snyggt! Förstår att du trivs där ute! Har inte kommenterat här inne på länge men jag tittar in med jämna mellanrum, alltid lika inspirerande!:)

Kram Milla

Anness Design sa...

Superfint verkligen!

/Kram Anne

Johanna Stålros sa...

Men du det förstår jag, så himla fint som det ser ut! kram Johanna

Anna sa...

Roligt att du är tillbaka på bloggen! har saknat dina fina inlägg!
Kramen från ön!

Mamma Mima på Landet sa...

Wihoooo... du e tillbax! =)
Fiiint du har där inne! Snygg krona!En sån skulle man ha!

Hoppas du haft en kanon dag idag! Grattis ännu en gång å lycka till imorn! <3
/Mima

Elvira sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Elvira sa...

Åhh, så himla snyggt. Har varit in och tassat på den här bloggen tidigare, men det är först nu som jag verkligen upptäckt den. Har skrivit om ert fina gästhus idag, från reportaget i Allt i Hemmet.

Tipsade om er fina blogg också, ni kan läsa om det här:

http://elviraspekulerar.blogspot.com/2011/07/harlig-gaststuga-pa-gotland.html


Hälsningar Elvira (en Gotlandsälskare som är lite avundsjuk på er som tagit steget och flyttat till den vackra Ön.)