torsdag, september 15, 2011

Frukostsmoothie


På vårt fukostbord står alltid en stor tillbringare färgglad smoothie. Den mättar gott, och innehåller mängder med vitaminer, antioxidanter, fibrer, mineraler, aminosyror och enzymer. Perfekt att börja dagen med!

Testa den här gröna, vet ja!

3 stora glas:
2 mogna avocado
1/2 ananans
1 stort päron
1 pkt (3 dl) kokosvatten från Vita Coco
1 rejäl näve ruccolasallad
1 tsk kallpressad linfröolja
saften från 1 citron

Mixa allt till en slät smoothie och njut!

3 kommentarer:

Room of karma sa...

wow, det låter spännande! Den måste jag testa i helgen. Tack för receptet:)!

Gillar din blogg så mycket så jag lägger in dig i min blogglista på bloggen:)!

kram och vi ses igen.
CC

annashusidingtuna sa...

Hej!
Ja, smoothie är gott det dricker vi till frukost i den här familjen också.
Kram Anna

Johanna Stålros sa...

Så avis jag blir på folk som är så amitiösa på morgonen, i bästa fall hinner jag få med mig en smörgås i farten;) skulle älska att börja dagen så där....Kram Johanna