måndag, oktober 31, 2011

Barnrumsinspiration








Det blir inte många knop här hemma just nu. Ligger däckad i soffan med jordens förkylning, och har så gjort i två veckor. Jisses, vad det slår hårt när man är gravid! Tycker dock att bassiluskan är lite orättvis, eftersom jag faktiskt hade nog som det var med alla mina gravidkrämpor. Dessutom resulterade en klumpig liten olycka i ambulansfärd till akuten förra helgen. Inget vi behöver gå in närmare på men jag kan meddela att jag nu är helt återställd och att Klorin aldrig kommer in i det här huset igen...

Ja, det var dagens klagosång! Sörplar ingefärste, myser i soffan och försöker kurera mig så gott jag kan (huskurstips emottages tacksamt!). Och surfar inspiration såklart. Idag visar jag några bilder på finfina barnrum. Har av någon anledning blivit väldigt sugen på färg. Märkligt, eftersom jag annars brukar falla för de mer naturnära tonerna. Men i de här rummen har man verkligen lyckats med färgsättningen tycker jag. Härligt glada kulörer och många fantasieggande detaljer. Funderar på att sätta upp någon typ av fondtapet i Eltons rum, för att få till lite mer myskänsla. Kanske klä in några ramar i fina papper, pyssla ihop några vimplar, sy några fåglar... När orken återvänder kommer jag att ha fullt upp!

6 kommentarer:

Maria sa...

Härliga bilder! Jag gillar färg, och ombytlig är jag också, i höst är det varma orangea detaljer som lyser upp här. Men jag föredrar också de naturnära tonerna som bas. Hoppas du kryar på dig, kram fr Luleå :)

Anna sa...

Krya på dig! Jobbigt att vara sjuk! Har inte så många husmorstips att bidra med men svarta vinbärsjuice, havtornsjuice och riven pepparrot brukar ta dö på bacillerna!

Kramen

creando sa...

Fina bilder idag! Krya på dig! Har tyvärr inga huskurer...som funkar iallfall. Kramar Kicki

Emma sa...

Att vara gravid OCH förkyld är grymt! Krya på dig!

Anna H sa...

Jag gör en dunderdryck när jag e förkyld med riven ingefära å vitlök, pressad citron och massor av honung i som jag slår på varmt vatten å låter dra en stund innan jag silar. Inte så gott (kanse om man skulle marinera kött) men d hjälper tycer jag.

Jennica... sa...

Underbara barnrum! Jag tycker det är härligt med färg även i vanliga fall, men just i barnrum kan man verkligen leva ut sitt färgbehov! :)

Du får krya på dig!
// Jennica