lördag, oktober 01, 2011

Picknick-tips


I går hade vi underbart väder här på ön, och passade på att ta en liten eftermiddagsutflykt ner till stranden. Picknickkorgen packades till bredden med smoothie, varm nyponsoppa, bovetewraps fyllda med kyckling och grönsaker samt dessa ljuvliga chokladbollar.

Chokladbollar

2 dl mandlar
1 dl cashewnötter
6-10 torkade ekologiska aprikoser
2 msk kokosfett
carob eller rent kakaopulver efter tycke och smak
sesamfrön

Mixa allt nötterna fint. Tillsätt aprkoser, carob/kakao och kokosfett och fortsätt att mixa till en tjock smet. Forma bollar och rulla dem i sesamfrön. Ställ kallt en stund innan servering.

6 kommentarer:

Martha sa...

Det så skikkelig yummy ut..
Ha en fin lørdagskveld!!
Klem:)

annashusidingtuna sa...

Hej!
Det såg gott ut! Det gäller att passa på nu när hösten är så underbar.
Kram Anna

Anna sa...

Mums! Det ser otroligt gott ut!
Tack för din röst på mig i Hemmakocktvälingen. Jag slutade som 5:a. Det var bara 1:an som gick direkt till final men ytterligare 3 st kommer väljas ut av en kockjury! Spännande väntan med andra ord!

Kram

Sabelhagens Olivlund - Maria sa...

Vilken mysig picknick! Mycket gott där. Cokladbollarna måste jag pröva att göra.
Kram från Maria

Maria "Mia" Widén sa...

Vad var det för grön smoothie du gjorde? Såg god ut! :-)

SollenkrokaBy sa...

Hej,

Jag följer din blogg med stort intresse och framförallt alla annorlunda men nyttiga recept!
Min fråga är, hur hittar du alla ingredienser? Alltså alla annorlunda saker som du använder som substitut för kakao, socker osv. har du någon bra nätbutik att tipsa om? Jag vet inte var jag ska hitta alla bra saker...

//Vilsen i nyttig-mat-jungeln