fredag, januari 27, 2012

Vardagsrums-make over


Nu har min käre sambo fått nog av min egenhändigt designade hörnsoffa av lastpallar. Är innerligt tacksam att jag ändå fått behålla den så här länge, och jag kan faktiskt hålla med honom om att det är dags att förnya sig lite. Dessutom är inte vita sofföverdrag sådär jättepraktiskt med två barn i familjen. Visst, man kan ta av dem och tvätta. Men ärligt talat, hur ofta gör man det? Nu inväntar vi en leverans från IKEA innehållandes en 3-sitsig mörkgrå Karlstad. Till det tänkte jag mig två svarta (och grymt bekväma!) Storsele och eventuellt en härlig schäslong. Lite piff på det, och jag tror att det kommer bli riktigt hemtrevligt i vardagsrumshörnan!

5 kommentarer:

a piece of happiness sa...

Mycket snyggt!!

Men jag måste säga att jag gillade din gamla soffa också. Absolut det snyggaste möbel gjord av lastpallar.

Linda - Harmony Home sa...

Kul med en makeover och med de möblerna kommer det helt klart bli jättebra.

Trevlig fredag /Linda

Limestone by the Sea... sa...

Snyggt! Jag har också två svarta Sorsele som står och väntar i förrådet till vårt ö-hus vi håller på att bygga. Snart så är det dags att inreda, ska bli så kul. Blir snyggt i ert v-rum, kram

Solsjö - Under en vind sa...

Kommer bli snyggt ihop det där!

Jag köpte Storsele häromveckan till vårt vardagsrum och den är riktigt skön att sitta i!

Ha en skön helg!Kram!

Tusenfröjd sa...

Sååå snyggt! Nu blev jag sugen på att beställa jag med. De där stolarna är ju hur fina som helst... med några vackra kuddar i!
Ha det bäst / Liv