söndag, februari 05, 2012

Pom-pom-pom!


Jag har tidigare skrivit om att Elton numera sover i vår klädkammare, men jag tror inte att jag har visat några bilder därifrån. Så här kommer en liten glimt. Det är ännu inte färdigt, så fler bilder kommer så småningom.

Vi har delat av rummet på mitten med ett draperi, på ena sidan har jag mina kläder och på andra sidan har Elton sin säng. Det finns ett stort fönster i rummet och gott om plats, så det känns verkligen inte som en garderob.

De vackra pom-pomsen fyndade jag på härliga Berså i helgen, ett ställe ni verkligen måste besöka om ni kommer till ön. Sängen är från Sebra. Fåtöljen har jag ärvt från min mormor och den väntar fortfarande på att kläs om. Överkastet kommer faktiskt från Jysk. Inte något ställe jag brukar shoppa på, men jag föll pladask för det fina mönstret och färgskalan. Ugglekudden är inköpt på Lagerhaus, och på väggen sitter en sänglampa som min mamma hade som liten. Bredvid sängen står en gammal trälåda som agerar förvaring för böcker och leksaker. Tavlan ovanför sängen är densamma som jag visar i det här inlägget, texten till favvogodnattsången.

9 kommentarer:

mitt liv som jag sa...

Det var jättefint, älskar de nsängen. Och vad roligt med pom-pomsen det blev jag sugen på att införskafa, det var en sådan där bli-glad-av-grej! Tack för fin inspiration så här på söndagmorgon, ha en bra dag! Kram Jennifer

Ida sa...

Ser jättefint och mysigt ut för en liten en! De där fina pom pomsen börjar dyka upp lite varstans och i olika färger och modeller- blir riktigt sugen på en! Ha en skön söndag, Mvh Ida

VIT och PASTELL sa...

Det ser jättemysigt ut! Ugglekudden var helfin. Måste in på Lagerhaus och kolla!

Tack för tipset om lockig.se! Jag har lockigt hår och det blir ruggigt torrt på vintern så nu ska jag prova balsammetoden och se om håret blir mindre torrt.

Kram Mia

Johanna Stålros sa...

Så snyggt det blev härlig färgklick!!! Kram

Fint o Fult sa...

Vilket mysigt litet sovrum han fått, pompomsen var jättefina!
Vad kul med Berså, var där i somras men hade inte riktigt koll på att de hade öppet även nu under vintern, blir absolut en utflykt dit snart!
Monica

Malin Svensson sa...

Åh! Tack för inspirationen! Har länge saknat något i sonens fönster. Nu har jag gjort en, blir fler! :)

Mamma Mima på Landet sa...

Åhhh... va jag åxå vill ha en Juno. Jag måste bara åka å spana in den butiken! Ser grymt bra ut på bloggen!

Du föresten! Du har en award inne hos mej! =)

Kram på dej finaste!

Berså sa...

Åh va fint det blev med pomsen !! Älskar färgerna ...:)
Tack för dina fina ord Caroline , hoppas Vi ses snart igen ! :)
Mvh Maria

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Vilken mysig sovhörna! Älskar dom stooora pomsen, jag har bara gjort små så det måste jag testa!!

Kram