måndag, mars 19, 2012

Den kom med en starur.

Bild från Google.

Den kom med en starur. Svepte in över ön tillsammans med snö, hagel och vindbyar över 20. Kallelsen. Till neuromottagningen. Scanning i torsdags, och idag damp kuvertet med Region Gotlands logga ner i brevlådan. Så snabbt? Kan bara betyda en sak. De har hittat nåt. I panik ringer vi runt till alla Mickes läkare. I Visby och på Karolinska. Men alla har gått hem. Fan! Ska vi behöva gå i ovisshet tills imorgon? Hur ska vi kunna sova?! Till slut får Micke tag i en läkare på vårdcentralen, som kommer åt hans journal. Och visst är det som vi befarat. En förändring. Vad den innebär vet vi inte än. Men nu jävlar ska vi kämpa för allt vad vi är värda. Med de tyngsta vapen vi kan komma över.

21 kommentarer:

Villa Hemma sa...

Tänker på er och håller alla tummar och tår!!!

Massor av kramar

Limestone by the Sea sa...

Styrkekram!

a piece of happiness sa...

Håller tummarna och sänder en tanke över vattnet till er.

Hem och Lycka sa...

Nääää, tänker på er! Många kramar!

Livet är Underbart sa...

<3 skänker styrka! kram Jenny

Familjen_Barnes sa...

Tänker på er och sänder styrkekramar till er alla!

Mamma Mima på Landet sa...

Neeeej! Nej nej nej! Åhhhh... =´(
Blir tårögd!
Jag finns här om du vill! Jag kan hålla handen, lyssna och INTE säjja att ni är starka. Jag finns här!
Stor stor kram med massa kärlek! /Mima

Ojet sa...

Skrev, raderade och skrev om. Det finns egentligen inga ord. Jag finns här.

Kristin Andersson sa...

Nej!!!!!! Usch!!! Lider med er! Och tänker på er! Kram Kristin

Ida sa...

Nej vad ledsen man blir(fast man inte känner er) massor av styrka skickar jag och håller alla tummar för er! Mvh Ida

Johanna sa...

Älskling läste och blir så arg. Det är inte rättvist att ni ska behöva det här en gång till! Men ni har vapnen, är det någon som kan fixa det här så är det ni med all kunskap, vilja och kärlek!! Bombardera den äckliga lilla fula avvikelsen med allt vad ni kan komma på! It takes what it takes, om det så är bröstmjölk :-) Superkram!!!

Anonym sa...

Usch, blir alldeles tårögd, ingen förtjänar det beskedet. Kämpa! Sänder massor av styrkekramar till er. Kram Susanne

MammaMört sa...

Kan inte annat än att hålla med det som skrivits! Fy... Håller alla tummar och tår jag har! Tänker på er!

mitt liv som jag sa...

Låter som att ni har rätt inställning trots eländigt besked! Håller tummarna för att allt går bra för er. Kram Jennifer

Mrs F sa...

Va tråkigt för er... Tänker på er o hoppas att det blir bra igen!

Jenny sa...

Markören bara blinkar. I evinnerlighet. Jag hittar inga ord... Kramas, gråt, ladda. Spöa skiten ur den där jäkla förändringen! Många varma kramar från Hultarna.

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Tänker på er och håller alla tummar och tår!

Kramar i massoe

Åsa sa...

kram till er alla//Åsa

kackel och småvildar sa...

Nej :-( Det är svårt att finna ord för det. Jag sänder mina tankar till er och en jätte kram och urstyrka från Jämtlands karga fjäll och djupa tjärnar.

Maria Ekfeldt sa...

Skickar massor med styrkekramar! Det är inte rättvist att det här skall behöva hända någon! Håller allt tummar och tår för er.

Anonym sa...

Tänker på er.Sänder styrka till er ni fixar detta.Kram